MeltingPost BIS
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
MeltingPost BIS

Divers
 
AccueilAccueil  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  
Le deal à ne pas rater :
Xiaomi Mi Smart Camera 2K Standard Edition (design compact / support ...
11.39 €
Voir le deal

 

 no sex please

Aller en bas 
3 participants
AuteurMessage
nomad_land




Nombre de messages : 521
Date d'inscription : 17/09/2004

no sex please Empty
MessageSujet: no sex please   no sex please EmptySam 6 Nov à 1:26

LONDON, England (CNN) -- About one percent of adults have absolutely no interest in sex, according to a new study, and that distinction is becoming one of pride among many asexuals.

The new study was conducted by Anthony Bogaert, a psychologist and human sexuality expert at Brock University in St. Catherines, Ontario.

It was published in the latest issue of The Journal of Sex Research and is the focus of a report in this Saturday's issue of New Scientist.

Bogaert's analysis looked at responses to another study in Britain, published in 1994. That study was based on interviews of 18,000 people about their sexual practices.

It offered respondent a list of options. One read: "I have never felt sexually attracted to anyone at all." One percent said they agreed with the statement.

That response level is close to the percentage of gay people in the population, which is around three percent, the New Scientist report says.

New Scientist says such studies offer insights into sexuality, but the results remain controversial.

"The closest we have got to understanding human asexuals comes from studies -- mostly surveys - of people who report not having sex," it says.

A 1994 survey, published by The University of Chicago Press, found that 13 percent of 3,500 respondents had no sex in the past year. Forty percent of those people said they were extremely happy or very happy with their lives.

"If asexuality is indeed a form of sexual orientation, perhaps it will not be long before the issue of 'A' pride starts attracting more attention," New Scientist says.

Activists have already started campaigning to promote awareness and acceptance of asexuality, it reports.

The Asexual Visibility and Education Network has an online store that sell items promoting awareness and acceptance on asexuality.

Among the items is a T-shirt with the slogan, "Asexuality: it's not just for amoebas anymore."
Revenir en haut Aller en bas
Ole
Rang: Administrateur
Ole


Nombre de messages : 7076
Date d'inscription : 16/09/2004

no sex please Empty
MessageSujet: Re: no sex please   no sex please EmptySam 6 Nov à 10:13

interessant comme article...
ca ouvre beaucoup de questions...

pouvons dire alors que l'asexualite est base sur le psychologique ou le physique? (meme question que j'avais posse pour l'homosexualite).

c'est qu'est etonnant est que le pourcentage d'individus est a peu pres le mem que les gays....

Ah... mais j'imagine les republicains.. ils seraient plus prets a accepter les asexues que a accepter les homosexuels.
Oui, quand meme, c'est le "reve" du fanatique religieux, n'est ce pas? ... ne pas etre tente par la chair..... s163

mais alors ca ouvre des questions interessantes a demander a Pat Buchanan.... (et les cons de son espece)....
par exemple: Pourquoi Dieu n'est pas egaux avec nous tous?? pourquoi a certains il donne des pieges poruqu'ils tombent profondement dans le pecher (des desirs sexuels forts) et a d'autres il ne donne pas de desir du tout?
s136
Revenir en haut Aller en bas
nomad_land




Nombre de messages : 521
Date d'inscription : 17/09/2004

no sex please Empty
MessageSujet: Re: no sex please   no sex please EmptySam 6 Nov à 12:26

http://www.wordiq.com/definition/Asexuality

Several religions or religious sects believe that asexuality is a spiritually superior condition. In other creeds, children may be considered a gift of God that should not be refused, or a means of spreading religion, or both. Furthermore, some religions feel that sexuality itself is a divine gift.

Currently, unlike homosexuals, bisexuals, and others, asexuals are not a main target of conservative religious groups. It is possible, though, that they could be subject to scrutiny from these religious groups in the future for challenging the belief that heterosexuality is the only normal sexual orientation.
Revenir en haut Aller en bas
Mina

Mina


Nombre de messages : 3727
Localisation : Sweetzerland
Date d'inscription : 22/09/2004

no sex please Empty
MessageSujet: Re: no sex please   no sex please EmptyLun 8 Nov à 9:58

Ole a écrit:
par exemple: Pourquoi Dieu n'est pas egaux avec nous tous?? pourquoi a certains il donne des pieges poruqu'ils tombent profondement dans le pecher (des desirs sexuels forts) et a d'autres il ne donne pas de desir du tout?
s136

t'as raison Olé, pourquoi j'ai Vénus en Lion et la Lune en Scorpion t1494

faut pas s'étonner après ça sex34
Revenir en haut Aller en bas
Ole
Rang: Administrateur
Ole


Nombre de messages : 7076
Date d'inscription : 16/09/2004

no sex please Empty
MessageSujet: Re: no sex please   no sex please EmptyMar 9 Nov à 1:58

Mina a écrit:
Ole a écrit:
par exemple: Pourquoi Dieu n'est pas egaux avec nous tous?? pourquoi a certains il donne des pieges poruqu'ils tombent profondement dans le pecher (des desirs sexuels forts) et a d'autres il ne donne pas de desir du tout?
s136

t'as raison Olé, pourquoi j'ai Vénus en Lion et la Lune en Scorpion t1494

faut pas s'étonner après ça sex34

oh la la... il va falloir traduire cela...
c quoi avoir venus en lion et la lune en scorpion??? et pourquoi ce n'est pas bon?
et moi j'ai quoi moi??? :t1528:
Revenir en haut Aller en bas
Mina

Mina


Nombre de messages : 3727
Localisation : Sweetzerland
Date d'inscription : 22/09/2004

no sex please Empty
MessageSujet: Re: no sex please   no sex please EmptyMar 9 Nov à 9:46

Ole a écrit:
oh la la... il va falloir traduire cela...
c quoi avoir venus en lion et la lune en scorpion??? et pourquoi ce n'est pas bon?
et moi j'ai quoi moi??? :t1528:

j'te fais un MP Wink
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




no sex please Empty
MessageSujet: Re: no sex please   no sex please EmptyMar 9 Nov à 10:12

Mina a écrit:
Ole a écrit:
oh la la... il va falloir traduire cela...
c quoi avoir venus en lion et la lune en scorpion??? et pourquoi ce n'est pas bon?
et moi j'ai quoi moi??? :t1528:

j'te fais un MP Wink

oh la... j'ai eu le droit a un MP.... ca doit etre tres prive alors.... t1522
ah oui.. je me disais bien ... lune.. moon.... mooning.... s218

no sex please Smec2001%20mooning

et avoir la lune en escorpion... ca doit etre une nouvelle position... Mais j'aurais plutot dit "avoir le scorpion sur la lune " :s190: :s186:
Revenir en haut Aller en bas
 
no sex please
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
MeltingPost BIS :: BlaBla :: Général-
Sauter vers: