MeltingPost BIS
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
MeltingPost BIS

Divers
 
AccueilAccueil  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  
Le Deal du moment : -39%
Pack Home Cinéma Magnat Monitor : Ampli DENON ...
Voir le deal
1190 €

 

 Tsunamis

Aller en bas 
3 participants
AuteurMessage
Mina

Mina


Nombre de messages : 3727
Localisation : Sweetzerland
Date d'inscription : 22/09/2004

Tsunamis Empty
MessageSujet: Tsunamis   Tsunamis EmptyJeu 6 Jan à 18:05

on va pas revenir sur les dons, tout ça, chacun sait ce qu'il y a à faire....

par contre on peut pas s'empêcher d'être "fasciné" par les démonstrations de force de la nature...

surtout sur cette vidéo:
http://www.fugly.com/media/MOVIES/SCARY/tsunami_koh_lanta.wmv

je crois que je serais restée plantée sur la plage t1525 t1525 t1525

d'autres
http://www.fugly.com/media/MOVIES/SCARY/tsunami_thailand.wmv
http://www.fugly.com/media/MOVIES/SAD/tailand_patong_beach_tsunam.wmv
Revenir en haut Aller en bas
Mina

Mina


Nombre de messages : 3727
Localisation : Sweetzerland
Date d'inscription : 22/09/2004

Tsunamis Empty
MessageSujet: Re: Tsunamis   Tsunamis EmptyJeu 27 Jan à 13:49

http://taefr.free.fr/

l'intégrale
Revenir en haut Aller en bas
Ole
Rang: Administrateur
Ole


Nombre de messages : 7076
Date d'inscription : 16/09/2004

Tsunamis Empty
MessageSujet: Re: Tsunamis   Tsunamis EmptyJeu 17 Mar à 16:48

t1525 t1525 t1525

on parle dans les news sur la possibilite d'un nouveau tsunami (partant des cotes de Sumatra):

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/4354217.stm

t1525 t1525 t1522
Revenir en haut Aller en bas
Ole
Rang: Administrateur
Ole


Nombre de messages : 7076
Date d'inscription : 16/09/2004

Tsunamis Empty
MessageSujet: Re: Tsunamis   Tsunamis EmptyVen 18 Mar à 12:48

:s190:

Lost and found
Tsunami reveals a town's ancient ruins


Thursday, March 17

MAHABALIPURAM, India (AP) -- For a few minutes, after the water had receded far from the shore and before it came raging back as a tsunami, the fishermen stood along the beach and stared at the reality of generations of legends.

Or so they say. Spread across nearly a mile, the site was encrusted with barnacles and covered in mud. But the fishermen insist they saw the remains of ancient temples and hundreds of refrigerator-sized blocks, all briefly exposed before the sea swallowed them up again.

"You could see the destroyed walls covered in coral, and the broken-down temple in the middle," said Durai, a sinewy fisherman who, like many south Indians, uses only one name. "My grandfathers said there was a port here once and a temple, but suddenly we could see it was real, we could see that something was out there."

Whatever they saw is back under water and out of sight. But a few hundred yards away, something else came to the surface. The tsunami scrubbed away six feet of sand from a section of beach, uncovering a small cluster of long-buried boulders carved with animals, gods and servant girls.

The December 26 tsunami ravaged hundreds of miles of shoreline across Asia. It killed at least 126,000 people in Indonesia and at least 31,000 in Sri Lanka. In India, 10,700 people are confirmed dead, with more than 5,600 missing.

Mahabalipuram, capital of an ancient kingdom and famous for its elaborate Hindu temples, escaped mostly unscathed, with only three dead and limited damage.

And there's something else the tsunami gave back -- tourists, drawn by heated headlines in the Indian media about a rediscovered Atlantis.

"People are coming to see what the tsunami dug up," said Timothy, who sells sea shells and plastic palm trees at a beachside souvenir stand. "Only because of these new things are people coming."

Tourism is a major employer here, a reflection of a spreading Indian middle class, and the coast road is lined with mom-and-pop resorts and cheap restaurants. If the tsunami scared most tourists away, in Mahabalipuram it also brought some back.

On sunny weekend days hundreds of people now come to take a look at the carvings and splash their feet in the ocean.

"Business is good these days," Timothy said, smiling.

But what did those fisherman see? Archaeologists laugh at the tales of Atlantis and say it may take years of undersea exploration to uncover the truth.

But nearly everyone around here knows the stories -- cocktails of history and mythology that tell of the great port city that traded with China and Southeast Asia some 1,300 years ago.

This is a town made for legend. It is home to dozens of Hindu temples, baroque stone structures often covered with carvings.

But legend speaks of its most famous temples: the Seven Pagodas, named for the vaguely pagoda-like style of Hindu temples in this part of India. Those temples, which according to myth are said to have once lined the shore, were so beautiful that the gods destroyed all but one -- the so-called Shore Temple, a magnificently carved complex that is now considered a national treasure.

Some fishermen insist they saw more than the six vanished temples when the waters fell back. "There must have been at least 20," said Sunderasan, a young man, gesturing toward the sea. "We had no idea there were so many out there."

Archaeologists say excavations on shore and at sea were already under way before the tsunami struck, and that divers made promising finds of barnacle-encrusted blocks that appear man-made.

So officially, researchers express little surprise at what was exposed.

"The tsunami didn't do very much at all," said Alok Tripathi, who runs the excavations for the Archaeological Survey of India. He dismisses the talk of 20 temples offshore, saying the fisherman believe "every stone is a temple."

But anonymously, fearing they'd be seen as callous, some researchers quietly acknowledge the tsunami revealed more than expected.

"From an archaeological perspective, maybe the tsunami was good. We found some new things," said one, pointing to the exposed boulders.

"But from a human perspective ..." he said, his words drifting into silence. Finally he added: "There was a lot of deaths, a lot of damage, a lot of destruction."

Tsunamis Story.lost.city.dig.ap
An excavation site in Mahabalipuram, India. The city was once the capital of an ancient kingdom and famed for its elaborate Hindu temples.

Tsunamis Story.tsunami.lost.city.ap
Locals look at a lion head monument uncovered by the December 26 tsunami.
Revenir en haut Aller en bas
Ole
Rang: Administrateur
Ole


Nombre de messages : 7076
Date d'inscription : 16/09/2004

Tsunamis Empty
MessageSujet: Re: Tsunamis   Tsunamis EmptyMar 29 Mar à 0:14

Ole a écrit:
t1525 t1525 t1525

on parle dans les news sur la possibilite d'un nouveau tsunami (partant des cotes de Sumatra):

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/4354217.stm

t1525 t1525 t1522

et vala.. on a eu un tremblement... le risque est imminent.... t1536 t1522
Revenir en haut Aller en bas
hermione

hermione


Nombre de messages : 520
Date d'inscription : 21/09/2004

Tsunamis Empty
MessageSujet: Re: Tsunamis   Tsunamis EmptyMar 29 Mar à 13:30

oui le risque est imminent j'ai lu un truc il y a quelque s jours de cela, les scientifiques qui ont fait des mesures là bas, sur la faille et tout ça, et qui ont repris toute l'histoire des tremblements de terre et des tsunamis, et préviennetn que le pire est à venir dans l'année là.

bon hier soir heureusement, si on peut dire, c'était juste un tremblement de terre, les gens doivent être terrorisés t1504

ben Olé tu es toute seule ici ou bien ?
Revenir en haut Aller en bas
Ole
Rang: Administrateur
Ole


Nombre de messages : 7076
Date d'inscription : 16/09/2004

Tsunamis Empty
MessageSujet: Re: Tsunamis   Tsunamis EmptyMar 29 Mar à 18:59

hermione a écrit:
oui le risque est imminent j'ai lu un truc il y a quelque s jours de cela, les scientifiques qui ont fait des mesures là bas, sur la faille et tout ça, et qui ont repris toute l'histoire des tremblements de terre et des tsunamis, et préviennetn que le pire est à venir dans l'année là.

bon hier soir heureusement, si on peut dire, c'était juste un tremblement de terre, les gens doivent être terrorisés t1504

oui ben.. un tremblement de terre de plus de 8... c'etait 8.5 si je me souviens bien! ca c'est tres fort! En plus c'est un tremblement de terre qui s'est passe juste 3 mois apres l'autre... La sincerement je suis choquee!!

Tu vois.... j'ai ete nee dans une des zones les plus actives en seismes au monde et j'ai toujours ecoute parler de ca (ca fait partie de la culture la bas de parler des seismes, tremblements, vulcanologie ... des strategies de survie dans tels cas, etc). En plus il y a plein de Japonais qui vont la bas pour faire des experiences et tests et aussi pour nous apprendre des choses (car eux aussi sont assis sur une zone tres sismique). Bon, alors ce que j'avais ecoute toute ma vie c'est que apres un gros seisme (tremblement), la terre (c-a-d les plaques tectoniques) ont degage leurs energies et on peut attendre quelques annees avant avoir un autre tremblement "aussi fort". Mais la... ce qui vient de se passer la.... 2 tremblements hyperforts avec un decalage de seulement 3 mois.. c'est TRES inusuel.. c'est tres rare!!! et ca fait penser qu'il y a des mouvements tectoniques sans precedent qui sont en train d'avoir lieu dans ce zone.. et ca fait peur!!!!
Tu vois? je me demande si les plaques la ont deja relache toute leur energie ou si c'est plutot que le mouvement qui a eu lieu deja a fait bouger les choses de maniere a causer des nouvelles pressions qui vont chercher a se librer bientot....
ca fait peur....
Tu dis qu'ils ont parle encore d'un tsunami pour bientot??? pfff... j'ai peur qu'on perde des isles la.... je veux dire: que quelquechose reste "sous l'eau" a cause d'une plaque tectonique qui s'efonde dans l'ocean ou une histoire comme ca... t1536

Citation :

ben Olé tu es toute seule ici ou bien ?

vi vi.. seule, triste et abandonnee s169

eheheh t'inquietes pas pour moi, je te taquine la.. Je sais que tout le monde a besoin de prendre ses temps d'absence... Moi je continue a venir simplement pour peur qu'on nous ferme le truc s'ils voient pas d'activite... car si l'on ferme le truc, Serge va me tuer s169 Il m'a engage comme gardianne s218 :s179:
Revenir en haut Aller en bas
Ole
Rang: Administrateur
Ole


Nombre de messages : 7076
Date d'inscription : 16/09/2004

Tsunamis Empty
MessageSujet: Re: Tsunamis   Tsunamis EmptyMer 30 Mar à 0:28

Wow.. j'ai trouve une page qui donne les tremblements dans tout le monde des dernieres 24 haures:

http://aslwww.cr.usgs.gov/Seismic_Data/telemetry_data/map_sta_eq.shtml
Revenir en haut Aller en bas
hermione

hermione


Nombre de messages : 520
Date d'inscription : 21/09/2004

Tsunamis Empty
MessageSujet: Re: Tsunamis   Tsunamis EmptyMer 30 Mar à 16:40

non ce n'est pas inhabituel, justement, en consultant les archives au Japon et tout ça et puis en étudiant les dégâts causés par le séisme et le tsunami du 26 décembre les scientifiques déduisent que de nouvelles catastrophes sont à prévoir .

je recevais tout cela dans ma boîte il y a un semaine :

http://www.courrierinternational.com/article.asp?obj_id=49587&provenance=asie&bloc=06

http://www.guardian.co.uk/life/science/story/0,12996,1440012,00.html
Revenir en haut Aller en bas
hermione

hermione


Nombre de messages : 520
Date d'inscription : 21/09/2004

Tsunamis Empty
MessageSujet: Re: Tsunamis   Tsunamis EmptyMer 30 Mar à 16:40

Ole a écrit:
Wow.. j'ai trouve une page qui donne les tremblements dans tout le monde des dernieres 24 haures:

http://aslwww.cr.usgs.gov/Seismic_Data/telemetry_data/map_sta_eq.shtml

:s207:
Revenir en haut Aller en bas
Ole
Rang: Administrateur
Ole


Nombre de messages : 7076
Date d'inscription : 16/09/2004

Tsunamis Empty
MessageSujet: Re: Tsunamis   Tsunamis EmptyVen 1 Avr à 11:43

hermione a écrit:
Ole a écrit:
Wow.. j'ai trouve une page qui donne les tremblements dans tout le monde des dernieres 24 haures:

http://aslwww.cr.usgs.gov/Seismic_Data/telemetry_data/map_sta_eq.shtml

:s207:

et oui.. mais ca commence a m'inquietter.. j'ai vu les tremblements du 31 Mars ... tous en indonesia "sauf" pour en dans les cotes de El Salvador..
puis pour hier.... il y a un tremblement en Oaxaca....
On dirait que nos plaques tectoniques dans la region la sont en mouvement ..... ca fait peur....
Revenir en haut Aller en bas
Ole
Rang: Administrateur
Ole


Nombre de messages : 7076
Date d'inscription : 16/09/2004

Tsunamis Empty
MessageSujet: Re: Tsunamis   Tsunamis EmptyJeu 28 Avr à 14:34

j'ai trouve au sujet du tsunami en Indonesie.....

Citation :
For some, the finger of blame doesn’t point squarely at nature but at top secret military testing in the waters of the Indian Ocean.

The Egyptian weekly magazine Al-Osboa claimed the earthquake that triggered the tsunami “was possibly” caused by an Indian nuclear experiment in which “Israeli and American nuclear experts participated”.

An Australian researcher, Joe Vialls,1 in his article “Did New York Orchestrate The Asian Tsunami?” analyses how easy it would be to deliver “a multi-megaton thermonuclear weapon to the bottom of the Sumatran Trench, and then detonate it with awesome effect.”

Days after the disaster, Canadian Professor Michel Chossudovsky wrote an article titled “Foreknowledge of A Natural Disaster: Washington was aware that a deadly Tidal Wave was building up in the Indian Ocean”.2 He noted “the US Navy was fully aware of the deadly tidal wave, because the Navy was on the Pacific Warning Centre’s list of contacts. Moreover, America’s strategic Naval base on the island of Diego Garcia had also been notified. Although directly in the path of the tidal wave, the Diego Garcia military base reported ‘no damage’.”

t1525 t1525 t1525

l'article complet est la;
http://mathaba.net/x.htm?http://mathaba.net/0_index.shtml?x=196990
Revenir en haut Aller en bas
Mina

Mina


Nombre de messages : 3727
Localisation : Sweetzerland
Date d'inscription : 22/09/2004

Tsunamis Empty
MessageSujet: Re: Tsunamis   Tsunamis EmptyVen 29 Avr à 10:03

ouais ils ont aussi parlé d'une compagnie américaine qui forait dans de grandes profondeurs pour du gaz naturel... juste à l'endroit de la faille d'où est parti le tremblement de terre... t1513
Revenir en haut Aller en bas
Ole
Rang: Administrateur
Ole


Nombre de messages : 7076
Date d'inscription : 16/09/2004

Tsunamis Empty
MessageSujet: Re: Tsunamis   Tsunamis EmptyLun 30 Mai à 13:47

Earthquake Pushes Up 10 New Islands Near Sumatra
The Asahi Shimbun
5-29-5


(IHT/Asahi) -- The March earthquake that struck near Nias island off Sumatra was so powerful that it created about 10 new islands, Japan's Geographical Survey Institute said.

Researchers, led by Mikio Tobita, spotted the new islets on images taken by the European Space Agency's Envisat satellite, GSI officials said earlier this month.

The March 28 temblor had a magnitude of 8.7, but unlike the Dec. 26 quake off Sumatra, it did not trigger killer tsunami.

GSI researchers said they compared images taken in February with those from April. They found the seabed near the northwestern coast of Nias island upheaved about 2 meters due to crustal movements caused by the quake.

This created about 10 new islands ranging in length from 100 meters to 1.5 kilometers, they said.

The quake also pushed the northwestern coastline out to sea by up to 1 km, they said.

Copyright 2005 The Asahi Shimbun Company. All rights reserved.

http://www.asahi.com/english/Herald-asahi/TKY200505280121.html
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Tsunamis Empty
MessageSujet: Re: Tsunamis   Tsunamis Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Tsunamis
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
MeltingPost BIS :: BlaBla :: Général-
Sauter vers: